• Ngingi na Edima

    <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p> </o:p>

    Ngingi na Edima<o:p></o:p>

    <o:p></o:p>

     ( la mouche et la couleuvre )<o:p></o:p>

    <o:p> 

    Bunya bô, ngingi e bomanè edima e môlô o wei. na mô e bolanè jôngèlè na Edima a mawô. Na ngingi e botea o nya edima miwuu o nyolo Edima mô yènnô tè nika, e buledi nde miila, e ala sôlô o mulomba mwa Kosi. Kosi pè ènnô na Edima e ma sôlô mo o mulomba, e buledi nde miila. Lo bi na kosi e si ma dangwa mwese.<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    jènè la Kosi di boli sombo e wema o iyô , na jangwèè. O kô lao, sombo e kwedi o moñ a ndabo a sao, na nika e bwa sao jita.<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    Yinè sao i kusi ni sese i buledi nde miila. O nya labu la miila nde sao i bomanènô njou e ma kô iyô. Sao  i ingedi njou wuma na wuma, i botea laba mô, Njou o wema lao la iyô, e dubwèè nde miila o wala o tongo a bonanyama. Ni tongo e ta nde e sobè o wasea dale. E kwedinô o moñ a di dale, din di bwedi nde bepasi bepasi, tongo e kôlô, madiba pè ma banja.<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    Bonanyama ba senginô tè nika, na babo ba ala o mboa njou. Ponda bonanyama ba pôinô o mboa njou, na babô ba baisè mô na : «  a njou langwea tè bisô nje e tombi ».  Njo a langwedi bonanyamanje a kusinô, bonanyama ba esèlè nde mô, na babô ba ala dingèlè bonasao. Sao pè i kwalinô nje ba kusinô, bân ba al onde o mboa sombo.<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    Ba pôinô o mboa sombo, nun a baisè nde babô na : «  Lo mènè Kosi e ma dangwa mwese e ? ngedi tè Kosi e ma dangwanô mwese, kè e ma nya nde bila  miila ? Binyo ala so o bia Kosi, e langweye binyô wuma bila benô».<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    Bonanyama ba pôinô o mboa Kosi, na nun a kwalanè babô na : «  A bona bam, lo ma senga bunya bô na bisô na edima di e dikôm e ? » . Na bonanyama ba alabè na «  kèm !!!  »   . Kosi a bata na : « Onyola nje so edima e pôinô o sôlô o mulomba mwam ? ».<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    Bona nyama ba pomanè o wala omboa Edima, na babo ba dingèlè mô na a langweye babô onyola nje a sôlinô o mulomba mwa Kosi. Edima a baisè nde babô na: « moto a si wedi tè, miwuu mi ma busa mô o nyolo, binyô baisè tè ngingi na e langweye mba onyola nje mô e nyedinô mba miwwu o nyolo kè na dia penya ».<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    Bonanyama ba senginô tè nikababô bèsè ba dingèlè ngingi ba baisè mô na a langweye babô nje a bolanènô Edima. Nun a langwedi nde babô na ôngèlè na edima é wedi. Na bonanyama ba baisè mô na « A Ngingi, nje e leyè oa na edima e ma wô ? » Ngingi e si wèli pè o jalabè. Botea bo bunya nde bonanyama ba damedinô Ngingi, ba kaka, mô myende ma boso na ma mbusa. Botea ni ponda, e malata nde myende o pula wunja ni ngata.

    <o:p> </o:p>

    </o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p></o:p>

    ©<o:p></o:p>

    Bôlô o boso, tèsè la bwambo bwa Duala<o:p></o:p>

    Dipapa 25,<o:p></o:p>

    Charles Koumba, Colad,   2001

    « Esaka na EtamèNgeka »

  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :